Юлия Владимировна Зеленцова
Конспект по английскому языку «Grow the carrots and feed the hare» (для старшего дошкольного возраста)
▼ Скачать + Заказать документы
Программное содержание
1. Образовательные задачи:
-Тренировать детей в понимании и употреблении слов: seeds, the sun, the rain, carrots (apples).
-Формировать навыки общения с использованием структур (изученных на предыдущих занятиях): Do you like carrots (apples? Yes, I do/ No, I don’t
и речевых образцов: Dasha likes carrots (apples)/ Sasha doesn’t like …
-Повторить конструкцию: Hare, eat the carrot, please!
-Исполнение песни-игры: «The farmer plants the seeds» с использованием метода TPR.
2. Воспитательные задачи:
-Воспитывать интерес к иноязычно-речевой деятельности.
Публикация «Конспект по английскому языку „Grow the carrots and feed the hare“ (для старшего дошкольного возраста)» размещена в разделах
-Развивать умения соотносить свои действия с действиями своих товарищей в условиях коллективной деятельности, работы в парах.
-Развивать фонематический слух и языковую догадку.
3. Оборудование: игрушка заяц (Jack, картинки с изображением моркови (яблок, солнца, дождя (тучи, игрушка морковка на тарелке.
4. Ход занятия
Вводная часть
Приветствие
T: Hello, girls/boys! Happy to see you!
P: Hello, Yulia Vladimirovna!
Основная часть
T: Сегодня в гости к нам пришел заяц (H, встречайте.
H(T): Hello, children! My name is Jack. Look at my eyes (nose, ears)
My ears are long. I like to play with my ears.
My tail is short. Let’s be friends!
P: Let’s
H: I can hop! Hop, hop, hop!
I am hungry. I like carrots.
T: Children, let’s grow the carrots and feed the hare!
P: OK
T: What stuff do you need for it?
P: seeds (spade)
T: Yes, you need some seeds. Look (показываю на пакет
с семенами моркови и раздаю семена детям (имитация).
Show me the seeds.
T/P: Here are some seeds. This is how we plant the seeds.
Let’s plant the seeds with a farmer.
Sasha, you are a farmer. (put on your hat)
Boys, girls, stand in a circle, please! Let’s play and sing the song
«The farmer plants the seeds»
T/P: The farmer plants the seeds (2 раза)
High, ho, the dairy, oh
The farmer plants the seeds.
T: ОК
What helps the seeds to grow?
P: The sun, the rain
T: Yes, good, the sun. Show me the sun, please. (make up a circle
with your arms)
T /P: The sun comes out to shine. (2 раза)
High, ho, the dairy, oh
The sun comes out to shine.
T: And show me the rain, please.(wiggle your fingers)
The rain begins to fall…
T /P: The rain begins to fall…
T: Kira, Dasha - you are seeds! Show me, please!
T/P: The seeds begin to grow… Grow up, up, up!
T: Sasha, you are a farmer.
T /P: The farmer picks the crops… (pretend to pick the carrots)
We all sit down to eat! (pupils sit on the chairs
and show how they eat the carrots, using gestures)
T: Wow, look, carrots! Sonya, help me please.
Take out the carrot and feed the hare.
Sonya: Hare (Jack, eat the carrot, please!
H: Thank you!
Sonya: You are welcome!
T: Let’s play a game «Ask and answer». Masha is a leader.
Please, get more information, who likes/doesn’t like carrots (apples).
Ask them a question: Do you like carrots (apples?
T: Children, your answers: Yes, I do (if you like carrots)/No, I don’t
(If you don’t like)
P1 – P2
Do you like carrots/apples? Yes, I do/ No, I don’t
(pupils play a game 1-2 times)
Заключительная часть
T: Masha, please, tell us, who likes/doesn’t like carrots (apples).
Masha: Amalia likes carrots (apples, Dasha likes carrots (apples,
Sasha doesn’t like carrots (apples).
H: Thank you for your game! It’s time to go! Good-bye, children!
P: Good-bye, hare /Jack! The lesson is over. Good-bye!