Азра Малламагомедова
Открытое билингвальное занятие по развитию речи и аварскому языку в средней группе «Прогулка в зимний лес»
▼ Скачать + Заказать документы
Конспект
открытого занятия по развитию речи
в средней группе
«Прогулка в зимний лес»
Ход занятия на аварском языке.
Разработала и выполнила: Восп. Маламагомедава Азра М. МКДОУ№2 «Ласточка» с. Унцукуль,Унцукульского района.
Цель: Развивать и совершенствовать речь у детей дошкольного возраста.
Программные задачи
Публикация «Открытое билингвальное занятие по развитию речи и аварскому языку в средней группе „Прогулка в зимний лес“» размещена в разделах
- Билингвизм, двуязычие
- Зима. Конспекты зимних занятий
- Зима. Конспекты по развитию речи
- Зимний лес. Конспекты путешествия по зимнему лесу
- Конспекты занятий. Все конспекты
- Лес. Прогулки и путешествия по лесу
- Развитие речи. Конспекты занятий, НОД
- Средняя группа
- Темочки
- Конкурс для воспитателей и педагогов «Лучший конспект занятия (НОД)» январь 2018
Образовательные: - уточнить и расширить представление о зиме, ее приметах; - уточнить и активизировать словарь по теме, учить отвечать на вопросы, составлять предложения, подбирать слова-признаки и слова-действия; - совершенствовать грамматический строй речи, учить образовывать существительные с уменьшительно- ласкательными суффиксами.
Развивающие : - развитие зрительного внимания и восприятия, речевого слуха и фонематического восприятия, тонкой и общей моторики, дыхания и правильного речевого выдоха, координации речи с движением.
Воспитательные: - формирование навыков сотрудничества, взаимопонимания, доброжелательности, инициативности, воспитание любви к природе.
Материал: снежинки, герои (сова, зайчик, ёжик, белочка, картинки диких животных (белка, лиса, ёж, медведь, волк, заяц, карточки насекомых, деревьев, птиц, ягод, цветов, следы зверей, письмо, декорации зимнего леса.
Предварительная работа: Рассматривание плакатов «Дикие животные», дидактические игры «Кто, где живёт?». Беседы о временах года, о зимней одежде людей. Наблюдение за следами птиц и собак.
Здоровьесберегающие технологии: Двигательное упражнение «Одеваемся на прогулку»; двигательное упражнение «По снегу побежали».
Реализация ФГОС интеграция получённых умений, навыков ребёнка через образовательные области «Познания», «Социально-коммуникативного развития", «Физическая культуры», использование игровой ситуации на протяжении всего занятия, внедрения развивающих технологий вы работе с детьми.
Ход занятия
Организационный момент
Дети заходят в группу здороваются с гостями.
Воспитатель:
"Собрались все дети в круг, (дети встают на снежинки)
Я твой друг (руки к груди) и ты мой друг (протягивают руки друг к другу).
Крепко за руки возьмёмся (берутся за руки).
И друг другу улыбнёмся. "(улыбаются)
Воспитатель:
Лъимал, ралагье, нилъехъе боржун бач1араб г1азул хъах1аб х1улидухъ! (берет снежинку,гьалда т1ад хъай-хъваг1айги бихьула. Рач1а ц1ализин!
Рорч1ами, «Ласточка» ясли-ахалъул гьоркьохъеб группаялъул ясал - васал! Ниж рохьоб г1умро гьабулел: х1айванал ва х1анч1и, нижеца нуж ах1улел руго нижехъе гьоболлъухъ, лъай-хъвай гьабизе, бат1ибат1иял х1аял гьаризе! Кутакалда рохарал рук1ина нужгун данд ч1вазе!
Лъимал рилъинищ рохьил гьалмагъзабахъе?
Дети: Рилъина!
Основная часть.
Воспитатель:
Рохьоб квачан бук1иналда бан, нилъ хинго рет1а-къан, нухде къват1ире рахъине ккела. Лъимал кинаб рет1ел хасало г1адамаз рет1ун бук1унеб?
Дети: Хинаб.
Воспитатель: Молодецал! Бит1ун буго! Рач1аха рет1а къазин!
Двигательное упражнение «Одеваемся на прогулку».
Хасел квачараб бугонигин (погладить себя за плечи) вилъина дун мунгун цадахъ (шаги на месте)
лъела дица т1агъурги, (имитируем движение «надеваем шапку»)
т1ад рет1ина шубаги (показываем, как надеваем шубку)
щулаго шарф бухьина («завязываем» шарфик)
хадур берцинал, хинал,
квердахелалги хела (показываем кисти рук,поглаживаем тыльную сторону ладоней)
Гьит1инав вугонагин (руки на пояс)
Руго дир валенкабиги (ноги поочередно выставляем на пяточку)
Хадуб санкаги ц1ан, рохьове дун къокъина (шаги на месте)
Хадув гох1илъе дун вахун (руки поднять вверх)
хъущт1ун вачан тела дун. У-у-у-ух! (быстрое движение рук вниз)
Воспитатель: Лъимал рач1а рилъинин нухдасан. (по дороге к «полянке» разложены «следы», дети должны пройти по ним след в след).
Ралагье г1ажаибаб майдан, г1одор ч1а гьал х1ухьдузда. (стульчики). Лъимал гьаб щиб нилъехъе боржун бач1араб?
(Появляется сова)
Сова:Рорч1ами лъимал, нужода лъанищ дун?
Дети: Лъана
Сова: Щибха дун?
Дети: Мун буго руз.
Сова:Дун бохараб куцищха нужода лъалеб батидал. Дун цебегоялдаса нуж рач1иналъухъ балагьун ч1ун бук1ана. Бакьинаан лъазе лъалищ нужода к1арадул кеч1?
Дети: З-з-з-з.
Сова: А оцх1ут1ил кеч1?
Дети: Ж-ж-ж-ж.
Сова: Гьорол кеч1?
Дети: ш-ш-ш-ш,
Сова: Лъел кеч1?
Дети: С-с-с-с.
Сова: Гьанже рач1а гьадинаб расанди гьабизин, дица раг1и абила,нужоца хъат кьабе, раг1ани нужода раг1абазулъ:
к1к1арадул кеч1 (З)
– заз, зурма, машина, ясик1о, забор,г1азу,ясик1о, руз, Рузмай, Зайнаб, Хамиз
оцх1ут1ил кеч1 (Ж) : жайран, г1еч, г1ужрукъ, гвангва, Жамилат, чехь, жираф, Жамал,жавгьар.
Гьорол кеч1 (Ш)
- Шамай, Шаг1бан, шуба, конфета, шишка, кагъат, машина,
Гурде,шофер, шар;
лъел кеч1 (С) - стол, квер, салат, капуста, самолёт, гъвет1.
–Молодецал! Дие ц1акъ бокьана нужгун басандизе! Гьанже доб к1ич1-к1ич1араб нухдасан а нуж! Нужохъ балагьун нухда ч1ун буго гванга. Нух бит1аги гьудулзаби!
Дети: Къо-мех лъик1 руз!
Воспитатель: Ралагье, гьале гвангва.
Белочка: Рорч1ами,лъимал! Гьалеха данд ч1вана нилъ!
Дети: Ворч1ами гвангва!
Белочка: Кидаго дир анищ бук1ана ясли-ахалъул лъималгун басандизе, бакьинарищ нужое дунгун х1азе. Гьедин бугони дица раг1аби абила, нужоца бице цо раг1удалъун кин гьезде абизе бегьилилан.
Дидактическая игра: "Назови одним словом" (презентация)
Белочка: Гарц1,най,т1ут1,къоролай,оцх1ут1, т1ат1ик1уч1.
Дети: х1ут1- хъумур.
Белочка: нак1к1ил гъвет1, гьадил гъвет1,махил гъвет1.
Дети: гъут1би.
Белочка: мегьедбаг1ар, милъирщо,руз, къадако, гъеду,чаргъеду,гъот1орк1о;
Дети: Х1анч1и.
Белочка: смородина, брусника,г1одокари, гирагари,
Дети: Ягоды.
Белочка: Пион, роза, ромашка, василек.
Дети: т1угьдул.
Белочка: Цер,ци,бац1,гвангва,г1анк1,г1ужрукъ;
Дети: Рохьил х1айванал.
Белочка: бит1ун буго гьел ккола дир рохьоб г1умро гьабулел х1айванал. Вай лъимал, лъимал к1очон тана кинал х1айваназ г1адамазда аск1оса г1ебеде г1умро гьабулебан, кумек гьабе рак1алде щвезабизе.
Дети: г1ака,х1ама,чу,ц1е,чахъу,дег1ен, куй, кету, гьой, г1анк1ич.
Белочка: Молодцы! Рач1а цоги расанди гьабизин.
Словесная игра "Большой - маленький?"
Лиса - лисёнок, волк - волчонок, медведь - медвежонок,
белка - бельчонок, ёж – ежонок, тигр – тигренок, лев – львенок, заяц –зайчонок, мышь – мышонок.
Воспитатель: Баркала, гвангва! Гьанже нижее инее заман щвана.
Белочка: Дун кутакалда боххана, нуж г1адал лъик1ал,лъай бугел лъималгун лъай-хъвай гьабиялдаса. Гьанже нуж г1азул г1ансал ругеб рахъалъан а, нужода гьениб г1анк1 данд ч1вала. Нух бит1айги!
Дети: Къо-мех лъик1!
( По дороге разложены различные модули для препятствий: для перешагивание).
Воспитатель: Лъимал, гьанже цоцазда хадур рилъа, х1ат1ал кодоре росун ч1е, ралагье бан бугебщинаб г1азу! Г1азуца ц1азарун т1ад цун руго гъут1би. Рач1а гаркьалабазда гъоркьан хъурщизин. Ралагье гьал х1ухьдузухъ, рач1а г1одор ч1езин свак чучизег1ан. Ралагье г1азул г1ансида нахъасан баккун бугеб жоялъухъ. вай г1анк1 буго.
Ворч1ами г1анк1ич!
Зайчик: Рорч1ами лъимал!
Воспитатель: Мун щай бахчараб г1анк1ич.
Зайчик: Дун х1инкъун буго.
Воспитатель: Х1инкъуге, нижеца мун къварид гьабиларо,ниж мунгун расандизе рач1арал руго.
Зайчик: Гьедин батани рач1а гьадинаб расанди гьабизин.
Дица цо раг1иги абун нужохъе г1азул горо рехила, нужоца гьеб раг1и х1еренго абун дихъе рехизе ккола.
Дидактическая игра "Назови ласково"
Гриб – грибочек, лист - листочек, ветка - веточка, куст - кустик, ягода - ягодка, трава - травка, жук – жучок, елка – елочка, цветок – цветочек, дождь – дождичек, облако - облачко.
Зайчик: Молодцы! Г1емераб жо лъалеб бихьула нужода!
Воспитатель: Нижееги кутакалда бокьана нужор гьаниб рохьоб! К1удияб бакала дуе г1анк1ич гьал расандабазухъ! Гьанже нижее инее мех щвана, къо-мех лъик1 г1анк1ич!
Зайчик:Къо-мех лъик1 лъимал!
Воспитатель: Лъимал ралагье гьаб щиб рук1к1абазул г1омодай? Вай г1ужрукъ бихьула.
(ответы детей)
Ё жик: Рорч1ами лъимал! Нужое бицанк1аби рокьулищ? Рач1а хал гьабизин.
Дидактическая игра «Загадаю - отгадай»
Рыжая плутовка
Спряталась под ёлкой.
Зайца ждёт хитрюга та.
Как зовут её?.
(лиса)
Рыже-огненный комочек,
С хвостиком как парашют,
По деревьям быстро скачет,
Был он там…
Теперь уж тут.
Быстрый он как стрелочка.
Так ведь это…
(белочка)
Лежала между ёлками
Подушечка с иголками.
Тихонечко лежала,
Потом вдруг убежала.
(ёж)
Косолапый и большой,
Спит в берлоге он зимой.
Любит шишки, любит мёд,
Ну-ка, кто же назовет?
(медведь)
У косого нет берлоги,
Не нужна ему нора.
От врагов спасают ноги,
А от голода – кора.
(заяц)
Серый, страшный и зубастый
Произвел переполох.
Все зверята разбежались.
Напугал зверят тех…
(волк)
Ежик:
Молодцал! Г1ажаибго г1емераб жо лъалел лъимал рихьула нуж.
Воспитатель: Баркала дуеги, кьомех лъик1 г1ужрукъ!
Ё жик: Къо мех лъик1, лъимал! Гьанже нуж рит1ун а, нужохъ балагьун ч1ун нуда церги бугин.
Лиса: рорч1ами лъимал!
Воспитатель:- Мун щай цер пашманго бугеб?
Лиса: Хасалил х1акъалъулъ куч1дул рак1алде щоларого буго дун пашманлъун.
Воспитатель:Лъимал рач1а кумек гьабизин. (Чтение детьми стихотворений «Зима» «Снег»)
Ребенок: «Хасел»
Гордухъе ялагьидал дунялго хъах1лъун буго, къаси бараб г1азуца къват1алги рацун руго.
Лъимал г1едег1ун руго чангъал рачун хъещт1езе, гьезул ц1акъ гъира буго г1азул х1аял гьаризе.
Ребенок:
«Г1азу» Г1азул хъах1ал х1улаби х1айранго расандана, гьел х1еренго ракьалде рортана регун ч1ана.
Лиса:Рак1алде щвана, баркала г1исичал! Нух бит1аги!
Заключительная часть:
Воспитатель: Лъимал нуж квачалелги ратила, нилъ гьанже ясли-ахикье т1ад руссун лъик1.
Двигательное упражнение «По снегу побежали».
Г1азу,г1азу, хъах1аб г1азу,
кисанго балеб буго
т1асан гъоркье, кваранисан,квег1исан. (дети машут руками перед собой.)
рач1а цоцазда хадур
мохъ гьабун ч1ун
г1аздадасан рекеризин. (бег на месте)
Воспитатель: Г1ьале лъимал нилъ ясли- ахикье т1ад руссуна. Бице кир нилъ тира сверарал?
(ответы детей)
Воспитатель: Щал нилъеда рохьор данд ч1варал?
(ответы детей)
Воспитатель:Рек1ее г1унищ нужое жакъасеб тира свери? Щибгун басандизе бищун бокьараб?
(ответы детей).