Валентина Павлова
Конспект НОД в младшей группе «Домашние животные и их детеныши»
▼ Скачать + Заказать документы
Образовательная область: Познавательное развитие
Интеграция образовательных областей: Художественно- эстетическое развитие, речевое развитие, Социально-коммуникативное развитие, физическое развитие.
Задачи:
1. Формировать представление о домашних животных, активизировать внимание и память детей, развивать логическое мышление, мелкую моторику.
2. Учить сравнивать, анализировать, устанавливать простейшие причинно-следственные связи, делать обобщения.
Публикация «Конспект НОД в младшей группе „Домашние животные и их детеныши“» размещена в разделах
- Домашние животные и их детеныши
- Домашние животные. Все материалы
- Домашние животные. Конспекты занятий
- Животные. В мире животных
- Конспекты занятий. Все конспекты
- Темочки
3. Обогащать словарный запас, развивать речь: учить участвовать в беседе, выражать свою точку зрения, отвечать на вопросы.
4. Воспитывать любовь и заботливое отношение к домашним животным. Поощрять желание помочь слабому и беззащитному существу.
Предварительная работа
Организация развивающей среды (внесение тематических альбомов «Домашние животные», «Детёныши домашних животных», иллюстраций и фотографий с изображением домашних животных для рассматривания);
Беседы о домашних животных.
Загадывание загадок о домашних животных, чтение малых фольклорных форм, заучивание потешек, стихотворений;
Рисование и раскрашивание домашних животных в свободной деятельности
Рассматривание картин «Кошка с котятами», «Корова с телёнком» и др. из серии картин «Домашние животные», составление по ним рассказов.
Оборудование и материалы:
1) Картины с изображением домашних животных с детёнышами (кошка с котятами, собака со щенятами, корова с телёнком и др.);
2) Дидактическая игра «Найди детёнышей?», «Кто лишний»;
3) Магнитофон, музыкальное сопровождение для выполнения физкультминутки.
Ход занятия:
1.- Йоча-влак, таче садикыш пурымем годым теве тиде конвертым ужым. Айста, ончалына мо тушто уло.
Конверт гыч сретым луктам. Тушто презым сретлыме.
- Каласыза, мо тиде тыгай? (Презе)
- Чын, тиде презе. Колыштса, мом презе ойла:
Авам йомын,
Му-му-му!
Нигузе кычал
Ом му-у!
- Презе аважым йомдарен. Могай вольык тудын аваже? (ушкал)
-Йоча-влак, презылан аважым кычал муаш полшена мо? (полшена)
2. - Айста,тугеже кычал каена.
Олыкыш толына.
- Теве олыкыш толын лекна. Йоча-влак, шоналтыза, могай вольыкын межше гыч носким,пижым пидаш лиеш? (шорыкын, казан)
- Чын. Теве Никита почеламутым пала.
Ме суртвольык улына,
Шылым, межым пуэна.
Ужар шудым кочкына,
Леве вдым йына.
- Эше ик гана ушештарена: мом кочкыт шорык ден каза? (шудым)
Тыште презын аваже уло мо? А шорыкшын игыжым кузе каласена (пача)
- Тугеже айста умбакыже кычал каена.
Фонограмма, пий оптымо йк шокта.
- Ой, мо тыште мемнам лдыктылеш? (пий)
Шке озамым пагалем,
Тудын суртшым оролем.
рдыж елан опталтем,
йолташемлан йывыртем.
- Каласыза, йоча-влак, а молан е-влак пийым ашнат? (суртым орола, шанле йолташ)
- Пийын игыжым кузе маныт, паледа? (пинеге)
- Айста пийжым лмдена. Могай лмым пуэна? (Шарик)
-Шарик тендалан модышым ямдылен.
Дидактический модыш «Могай янлык уто».
- Тыштат презын аважым ышна му. Умбаке каена.
Пече кргышт имне ден чома шогат.
- Йоча-влак, нине могай вольык улыт, паледа? (Имне ден чома)
- Чын. Имне нерген почеламутым Костя каласен пуа.
Капше тудын йылгыжеш.
Кок век почшым лупшалеш.
Шльым, шудым йрата,
Ныл йол дене тавалта.
- Имне айдемылан молан клеш? Кузе шонеда? (Пашам ышташ, шупшыкташ)
- Мом кочкеш? (Шльым, шудым)
- А ынде, айста изишак модына.
(Физкультминутка)
- Модыш денат модна, а презылан йокрок: аваже клеш. Айста тыште ончалына.
стембалне дидактический модыш «Найди детенышей»(карточка-влак суртвольык дене). Заданийым ыштен шуктымеке, йоча-влак пкеныш шинчыт.
- Тевыс, презынат аважым, ушкалым муынна. Ушкал нерген мом каласен кертыда? (ушкал шудым кочкеш, вара шрым пуа).
Ола тупан ушшкална
Киндым шудым кочкалеш.
Киндым шудым кочкалеш,
Шуко шрым пуалеш!
- Йоча-влак, а суртвольыкым ончаш (ухаживать) клеш мо? (Вольык таза лийже манын эмлаш, пукшаш, йкташ, эрыкташ клеш).
- А ынде икмыняр туштым туштем.
• Вуйжо - шаньык, почшо – штервоштыр. (ушкал)
• Пръе огыл – пондашан, ушкал огыл – кок ткан. (каза)
• Нылытше кушталта – тжемже ччкалта. (имне)
• Ктшт ушкал ден мыжер коштеш (могай вольык межым, шылым пуа). (шорык)
- Молодец улыда, палышда. Теве эше тыгай йодыш: имне, ушкал, каза, шорык, ссна, пий, пырыс - иктешлен могай ик шомак дене каласаш лиеш (суртвольык)
- Молан нуным суртвольык манын лмденыт? (айдеме пелен илат, сурт пелен)
стембалне животный-влак дене срет-влак.
- Теве тыште животный –влак улыт. Нуным кажныжым верышкыже шогалташ клеш. Суртвольыкым - пече кргышк, а янлык-влакым – чодрашке колташ.
Дидактический модыш «Животный-влакым верладе».
Иктешлымаш.
- Йоча-влак, мо тыланда таче келшыш занятийыште? Мом ыштен улына?