лиана купчакова
Конспект НОД «Международный день родного языка»
▼ Скачать + Заказать документы
Цель: Познакомить детей с «Международным днем родного языка». Дать понятие, что такое родной язык и почему его называют родным. Развивать у детей нравственно-патриотические чувства, национальное самосознание.
Образовательные задачи:
- закреплять представления и знания детей о культуре и языке русского и татарского народа. Способствовать повышению интереса к родному языку, звучанию слов на языках разных народов.
Темочки:
- День родного языка. 21 февраля
- Конспекты занятий. Все конспекты
- Темочки
- Конкурс для воспитателей и педагогов «Лучший сценарий праздника» апрель 2019
- продолжить знакомить с жизнью и творчеством ногайских поэтов. Развивающие задачи:
- развивать навыки общения между детьми разных национальностей.
- способствовать формированию художественно - эстетических, интеллек-туальных способностей. любознательности, стремления к новым знаниям и интереса к языкам.
Воспитательные задачи:
- воспитывать у детей чувство гордости за свой народ, за свой родной язык, за свою Родину
-ориентировать на общечеловеческие ценности и толерантность.
Интеграция образовательных областей:
- Социально-коммуникативное развитие: усвоение норм и ценностей, принятых в обществе, включая нравственные ценности.
- Познавательное развитие: формирование представлений о малой Родине и Отечестве, о многообразии стран и народов мира.
- Речевое развитие: владение речью, как средством общения и культуры
- Художественно – эстетическое развитие: восприятие музыки, художественной литературы, фольклора; стимулирование сопереживания персонажам художественных произведений.
- Физическое развитие: овладение подвижными играми с правилами.
Оборудование и материалы: национальные костюмы для ведущих и для детей, костюм для роли Мудрая сова; пособия для игр (барабан «Поле
чудес», платки для игры «Юрта», лента, ручки и листы бумаги для интеллектуальной игры).
Предварительная работа с детьми: распределение между группами драматизаций сказок. Разучивание стихов, песен, народных игр.
Оформление центральной стены.
Подготовка воспитателя: подготовить сценарий. Провести беседу с педагогами и родителями о предстоящем празднике.
Ход мероприятия: В центр выходит ведущая и дети в нац-х ногайских и национальных костюмах.
Ход мероприятия: В центр выходит ведущая и дети в нац-х ногайских и национальных костюмах. (на руках ног. флажки)
Ведущая на ногайском языке «Хош келдинъиз баалы конаклар».
1 ребенок Али :
Аьр миллетинъ тили де
Оьзине бек баадай.
Ногай тилим мага да
Айлак баа сонадай.
2ребенок Айсель :
Хош келдинъиз кардашлар!
Сизди буьгин сыйлаймыз,
Тынышлык эм дослыкты
Ак юректен йораймыз.
3 ребенок Ибрагим:
Курт тавыктынъ бавыры
Баласына йылыдай
Ногай тилим яныма
Мага тамам сонадай.
Все выступающие дети вместе:
Тувган тилин куьнимен, биз сизди кутлаймыз!
Ведущая: - балалар,буьгинги байрамды биз тувган тилимизде ятлавлардан баслаганымыз босына тувыл. Буьгин бизде уьйкен байрам. Ана тилининъ тувган куьни. Аьр аьдемнинъ энъ ювык эм баалы аьдемлери бар: олар онынъ атасы эм анасы боладыллар. А тувган тил, онынъ ана тили болады.
Дуныяда аьр миллетинъ оьзининъ маданияты, тарихы, санияты, аьдетлери бар. Элбетте, тувган тили де бар. Оны саклав-аьр аьдемнинъ борышы. Тувган тилимиз бизге баа анамыздай, тувган еримиздей. Эм оьзининъ ана тилин суьймеген аьдем баска тиллерди эм баска миллетлерди суьйип эм болмас.
Ведущая: Буьгин бизим Байрамга келген конаклар ол ___
Конакларымызга, Ногай йырды ана тилимизде йырлаймыз.
Ногай йыр «Тувган элим»
Ведущая :Бизим уькен коьп миллетли элдинъ язувшылары эм шаьйирлери оьз асарларында ана тили акында язганлар, тувган тилге суьювди арка-аркадан тербиялаганлар.
- Балалар, кала эсимизге ногай язувшыларды туьсрейинъиз.
(ответы детей).
1. Сикалиев Ашим Имаммаземович.
Ногай тили язувшысы, ногай тарихшысы, эм ногай тили аьлими.
2. Капаев, Суюн Имамалиевич
Карашай Шеркеш халк язувшысы, ногай поэты.
3. Киреев Аскербий Суюнович.
Ногай халк язувшысы, маданияттынъ сыйлы куллыкшысы, балаларга багысланган маьметекей журналдынъ басшысы.
4. Абдулжалилов, Фазиль Апасович
Ногай литературасынынъ негизшысы.
5. Казаков Валерий Сеперович
Ногай язувшысы,эм ногай халк театрдынъ басшысы.
6. Найманов Асан Аждаутович.
Ногай яс язувшысы, Аскербий Суюнович Киреевтинъ баслаган иссин йойтпай, юргистетаганлардынъ бириси, Маьметекей журналдынъ бас редакторы.
(В зал заходит Авай, держит в руках палку).
Авай: аьше, мен де ол язувшылардынъ акында коьп билемен, окыгаман. Аьрувсизбе конаклар, аьрувсизбе балалар!
Авай : Мен ажи авай ман, бек коьп окымага, билмеге, суьйгемен яс язаманда. сизде бир байрам болам?
Ведущая: Аьше, ана тилимиздин байрамы буьгин.
Авай: Ол бек аьруьв байрам, балалар сизге кишкей хабар айтайым 21 увыт айында ана тилин байрамын озгарадылар. Сиз билесизбе бизим дуниямызда алты мынъ туьрли тиллер бар. Сонынъ ишинде Энъ ярасык, бай орыслардынъ тили эм бизим ногайымыздынъ тили деп саналады. Бизим Россиямызда орыс тили 130 млн аьдемге тувган тили деп саналады. Орыс тил бизим Россиямызда бас тил, орыс тилинде баска миллетилердинъ аьдемлери бир бирин анълайдылар.
Ведущая: Савбол авай бек баалы хабар айтынъ. Бизим балаларда бек аккылы, коьп билимлер билмеге шалысадылар. Бизде ана тилин мутпаймыз суьемиз, сыйлаймыз баска миллетлердинъ тилинде татым коьрип яшаймыз. Эртеден айтылады Татымлык алтыннанда баа.
Авай : Ол аьруьв.
Кала балар сизинъ билимлеринъизди карайым, меним юмакларымды шешип каранъыз. (достает с кармана книжку)
1. Узын-узын тувралган,ол кайнайды сорпада. Аьр заманда макталган,бу ун асы ногайда. (Лакса)
2. Увылдайды оькирип, авылда эм калада. Кар куйыным коьтерип. Ол эседи данъылда. (Боран)
3. Куьндиз керек тувылман. Керекли кеште мен. Карангыдынъ явыман, ярыклык ман себемен. (Шырак)
4. Тынмай тыр-тыр этемен. Ойды кырды оьтемен. Кара ерди авдарып. Йолан салып кетемен. (Трактор)
Авай : аьперим сизге балалар, разыман. Ана тилинен айтувлар, такпаклар билесизбе?
Ведущая : кала айташ Ибрагим и тд.
1. Боьлинген койды,боьри ер.
2. Коьп кульген-бир йылар.
3. Тувган-Элдинъ ери еннет, сувы сербет.
4. Кульме доска,келер баска.
5. Баланънын баласы, баладан таьтли.
Авай : балалар бек разыман сизге, мага конакка жиенлерим келгенлер, барайым мен. Сизге мундай сандык калдырайым онынъ ишиндеги ___
Ведущая: сав болынъыз авай. Зат бар экен онынъ ишинде балалар?
Дети : (ХАТ)
Ведущая: Балалар карашынъыз, онынъ ишинде коьп хат бар. Зат язылган экен онда?
1 задание: «Собери Горянку», «Домбра», «Муз. ног. инструменты»
2 задание: ногай ойынларды айтынъыз? «Тоьгерек», «Кадау»
Ведущая: Ногай ойынды биз конакларымызга ойнап коьрсетеегинъиз.
3 задание: ногай тилимиздинъ акында кайдай ятлавлар билесинъиз?
Дети Читают стихи:
Мила Кумукова, Зарина Дышекова, Ислам Кукоев, Ислам Найманов.
4 задание: кайдай йырлар билесинъиз? (Мила)
5 задание: ногай бала ойынларды айташынъыз? (Бос ер, Юрта.)
1 игра «Юрта»
Балалар уьйкен тоьгеректинъ ишинде ортага карап, шонъкайып олтырадылар, а бир бала олтырган балалардынъ шетиннен айланып юреди эм бир заманда колы ман олтырганлардынъ биревининъ ийинине тиеди. Тийисли бала шалт болып турып, тоьгерек пен баска ягыннан шавып келип, ога тийген баладан алдын келип орынына олтырмага шалысады. Бос орынга ким алдын етисе, ол сонда олтырады, а етиспеген баска бир олтырган баладынъ ийинине тиеди эм суьйтип ойын бардырылады.
Ведущая : Аперим сизге балалар, олтырынъыз!
Ведущая :Бизим конакларымызга балар аьзирлеген кишкенекей сценка «Бердази ман Алтарык»
Сценка «Бердази ман Алтарык»
Ведущая: Балалар сандыкта бир ашылмаган хат бар, зат экен онда? ООО балалар сизге авай мундай савгалар кардырган
Ведущая: Буьгинги байрамыз келди сонъына. Оьзимиздинъ ана тилимизге ак юретен сагынамыз, коьп йыллар тилимиз йойылмасын, оьссин ___
Ногай халкымыз бек берекетли, ырскылы, келген конакты ногай шай ишпей шыгаргайоклар.
Ведущая : Сав болынъыз конаклар келгенинъизге