Айгуль Шайхутдинова
Конспект урока в 8 классе по теме «Travelling»
▼ Скачать + Заказать документы
Данный урок проводится в 8 классе как дополнение к 6 модулю учебника "Английский в фокусе". Вводной частью урока является приветствие, организационный момент. Для разминки проводятся фонетическая зарядка и речевая разминка. В основной части учащиеся демонстрируют свои презентации о поездках и приключениях с использованием интерактивной доски с последующим обсуждением показанных презентаций. Затем учащиеся составляют диалоги по теме урока. В завершении учитель подводит итоги урока и выставляет оценки каждому ученику.
Конспект урока :
Темочки:
Тема: My summer adventure (Мое летнее приключение)
Цель: развивать творческие способности учащихся, умение их демонстрировать и применять в учебном процессе; стимулировать учебную мотивацию школьников; развивать устную речь учащихся, внимательность и умение слушать и уважать собеседника.
Оборудование: интерактивная доска, презентации учителя и учащихся.
I. Приветствие, организационный момент.
Teacher : Good afternoon, girls and boys! I am very glad to see you. How are you? Today the theme of our lesson is “My summer adventure”. Therefore, we will speak about adventures and traveling. (приветствие учащихся, объяснение темы урока)
II. Фонетическая зарядка. (в качестве фонетической зарядки, учащиеся повторяют слова урока за учителем; слова написаны на интерактивной доске)
Teacher : At first, let us practice the English words. I will show you some words and pronounce them. You will repeat these words after me.
The words : adventure, equipment, to travel, by car, by train, by plane, by boat, to lie in the sun, autumn, summer, winter.
Teacher : Your next task is to rearrange the letters to make words (задание на интерактивной доске; ученики вписывают в предложения недостающие слова; в словах буквы перемешаны).
1. I like to … (vetral)
2. We went to Moscow by … (ntair)
3. Last … (mermus) I saw London.
4. The weather was … (lodc)
5. My friends like … (dvatnures)
III. Речевая разминка. (учащимся предлагается ответить на вопросы по теме урока)
Teacher : I have some questions to warm you up. We know that many people are fond of traveling.
Why do people like to travel?
How can people travel?
How do you like to travel? Why?
IV. Презентация учащихся. (учащиеся показывают свои презентации о поездках, походах и т. п.)
Teacher : You were to make presentations at home. Let us see what you have. Be very attentive while you are listening to each other.
После показа: It was very pleasant to watch you and listen to you. Thank you very much. You are nice performers.
Teacher : Now let us discuss a bit some information of your projects. (обсуждение презентаций)
V. Физкультминутка.
It’s time to have a rest. Stand up, please. Let’s do exercises.
Hands on the head,
Hands on the hips,
Hands on the table,
Hands like this.
Hands on shoulders,
Hands up and down,
Hands behind the head
And sit down!
VI. Составление диалогов. (составление диалогов с использованием лексики урока; задание дано на интерактивной доске)
Teacher : Let us continue. Your task is to make and act out dialogues.
Dialogue 1
Pupil 1: Do you like to travel?
Pupil 2: Yes I do
Pupil 1: Where do you like to travel?
Pupil 2: To Turkey
Pupil 1: How do you get there?
Pupil 2: By plane
Pupil 1: How long does it take you to get there?
Pupil 2: 3 hours
Pupil 1: Where do you stay?
Pupil 2: At a hotel
Dialogue 2
Pupil 3: Where did you travel last year?
Pupil 4: I went to Great Britain
Pupil 3: How was the trip?
Pupil 4: Wonderful
Pupil 3: Where did you stay?
Pupil 4: In the expensive hotel.
Pupil 3: What did you do there?
Pupil 4: I learned English, went shopping, and took lots of pictures.
Pupil 3: Did you like it there?
Pupil 4 Very much
Teacher : Thanks, your dialogues were very interesting.
VII. Презентация учителя.
Teacher : I would like to tell you about my adventure because I like to travel either. (демонстрация презентации учителя о своей поездке)
VIII. Подведение итогов. (выставление оценок, объяснение домашнего задания)
Now, children, our lesson is coming to its end. Write down your home task, please. You worked very hard today and you are very industrious. Thank you for the lesson. Good-bye!