Аграфена Тихонова
Конспект урока по английскому языку в 5 классе «Мой дом» в форме квест-игры
Конспект открытого урока по английскому языку в 5 классе
«My home, my room»
Цель урока: Совершенствование речевых и грамматических навыков в чтении, говорении и письме.
Задачи урока:
1. Образовательная:
- закрепить лексические единицы по теме «Комнаты»;
- практиковаться в употребление лексических единиц по теме «Дом» и порядковых числительных при составление высказываний;
-освоение суффиксального способа образования (образование порядковых числительных);
-совершенствование навыков чтения и письма;
-способствовать расширению лексического запаса обучающихся;
2. Развивающая:
-развить внимание, память;
3. Воспитательная:
-воспитать положительное отношения к изучению иностранного языка;
-воспитать интерес к учению и формирование познавательной активности.
Тип урока: комбинированный, в форме квеста
Ход урока:
1. Организационный момент.
T: Good morning, children!
Ch: Good morning, teacher!
T: I am glad to see you!
Ch: We are glad to see you too!
T: Sit down!
2. Фонетическая зарядка. (повторение диграфов th, sh, ch. На доске работа по карточкам)
3. Активизация лексического и грамматического материала (Загадки задания для квеста)
This is a room where Mother cooks for you. P: This is a kitchen.(конверт 1)
This is the room where you watch TV. P: This is a living room.(конверт 2)
And this room is the room where you sleep and play. P: This is a bedroom.(конверт 3)
• Look at sheets of paper, put the words in the correct order and write down the sentences. (задание 1)
- а, carpet, There, on, is, floor, the.
- to, desk, next, There, window, is, a, the.
- are, There, shelf, 10, on, books, the.
- on, the, There, pictures, are, wall.
• Complete the sentences. Use ‘is’ or ‘are’. (задание 2)
- There ___ a picture on the wall.
- ___ there 2 kitchen in your house?
- In my room there ___ 2 beds and a piano.
- On the desk there ___ no lamp.
- ___ there a wardrobe in the bedroom?
• Сhoose the right pair. (задание 3)
1. he 30th the forty-ninth
2. the 2nd the sixty-eighth
3. the 17th the thirtieth
4. the 81st the fifth
5. the 5th the second
6. the 23rd the eighty-first
7. the 49th the seventy-fourth
8. the 116th the twenty-third
9. the 74th the seventeenth
10. the 68th the one hundred and sixteenth
4. Этап творческой самореализации обучения (работа над мини проектом «The Dream Room»).
a) создание альбома
Т: I’ll give you a poster and pictures to choose for your dream room. And you should present and describe it. (групповая работа: защита проектов комнат, приготовленных детьми во время урока). Choose objects you like, stick them, write captions under the pictures and make a story about your dream room. Mind! You should use colours, prepositions, there is/ there are and say what you like to do in your dream room.
b) презентация проектов
T.: These phrases will help you to present your project: I’d like to present our project “The Dream Room”. Have a look at our poster. Thank you for your attention!
5. Этап рефлексии.
T.: Ok, you are so clever and good pupils. I like how you worked! And I’d like to know “Do you like this lesson?” So, I have a carpet. Oh it’s white. I don’t like it. Help me! Let’s make it colorful and bright. Add colors you like with flowers and leaves. Choose a color you like according to your mood. Покажите ваше настроение при помощи цвета. Please go to the blackboard. The carpet is so bright! I see your moods are beautiful and high.
6. Итог урока.
Good bye, children!
Примечание: при выполнении заданий квеста, ученики получают картинки по теме «Home furniture», в дальнейшем их будут использовать в создании проекта «The Dream Room».