Юлия Пехтерева
План-конспект по английскому языку для 5 класса «Урок-обобщение по теме «Школа»
▼ Скачать + Заказать документы
План-конспект урока на тему «Урок-обобщение по теме «Школа»
Цель: более глубокое усвоение знаний, высокий уровень обобщения, систематизации.
Задачи:
Образовательные: выявить качество и уровень овладения знаниями и умениями, полученными на предыдущих уроках по теме, обобщить материал как систему знаний.
Развивающие: развивать пространственное мышление, умение классифицировать, выявлять связи, формулировать выводы; развивать коммуникативные навыки при работе в группах, развивать познавательный интерес.
Публикация «План-конспект по английскому языку для 5 класса „Урок-обобщение по теме „Школа“» размещена в разделах
- Английский язык в школе
- Английский язык. 5-9 класс
- Иностранный язык в школе
- Средняя школа, 5 класс
- Средняя школа. 5-9 классы
- Школа. Материалы для школьных педагогов
- Темочки
Воспитательные: воспитывать общую культуру, эстетическое восприятие окружающего; создать условия для реальной самооценки учащихся, реализации его как личности.
Литература:
Для учителя:
1. Биболетова М. З., Добрынина Н. В., Трубанева Н. Н. «Английский язык 5 класс».
2. М. З. Биболетова «Книга для учителя для 5 класса “ Английский с удовольствием” (Enjoy English). Титул, 2010."
Для учеников:
1. Биболетова М. З., Добрынина Н. В., Трубанева Н. Н. «Английский язык 5 класс».
2. Биболетова М. З., Трубанева Н. Н. Рабочая тетрадь к учебнику «Enjoy English 5–6».
Тип урока : урок обобщения знаний.
План урока :
1. Организационный этап.
2. Введение в атмосферу иноязычного общения.
3. Постановка цели и мотивация учебной деятельности учащихся.
4. Этап оперирования знаниями в стандартных и нестандартных ситуациях.
5. Физкультминутка.
6. Рефлексия.
7. Заключительный этап.
Ход урока
1. Организационный этап.
Good morning, students. How are you today? Would you like to share any news with us?
I can say that I`m glad we`ve almost finished our unit. You have shown me how clever and talented you are and today – is the final lesson on our topic “School”.
2. Введение в атмосферу иноязычного общения.
My excellent education.
How to whinny (ржать).
How to cluck (кудахтать).
How to talk
like Donald Duck.
How to wiggle (шевелить)
both my ears.
How to fake (подделать)
convincing tears (убедительные слезы).
How to yo-yo.
Capture flies (ловить мух).
Roll my tongue (сворачивать)
and cross my eyes (косить глаза).
These are things
I learned in school.
Education – Ain't it cool?
Kenn Nesbitt
Let`s read and translate this poem. Many of the words are already translated for you because you haven`t met them before (можно раздать, можно написать на доске).
Do you like it? Is it true about you? Can you do all these things? Now train a bit and let`s compete in the best reading of it.
Thank you very much. It was nice to listen to you.
3. Постановка цели и мотивация учебной деятельности учащихся.
Well, today is the final lesson on our Topic “School” and you are prepared with interesting tasks. With their help you`ll show how well you`ve understood it. And after your tasks, if we have time, we`ll have a kind of a final test (зачет). You will have to choose a ticket and get ready with the needed information.
4. Этап оперирования знаниями в стандартных и нестандартных ситуациях.
Now let`s deal with your tasks prepared at home.
Работают с кроссвордами (их заранее попросить учащихся отобразить на доске, загадками и другими заданиями, подготовленными учащимися дома.
5. Физкультминутка.
Well done! Thank you for interesting tasks. Now let`s revise our poem we`ve started our lesson with.
Stand up please. Now we won`t only read it but show all the actions described in it. (Затем называть только глаголы, чтобы учащиеся не только расслабились и размялись, но лучше запомнили разговорные выражения) :
Whinny, talk like Donald Duck, wiggle, fake convincing tears, yo-yo, cross my eyes, capture flies, cluck.
4. Этап оперирования знаниями в стандартных и нестандартных ситуациях (продолжение).
And now please, come up to my desk and take a task for yourself : (examples)
Tell everything you remember about the Present Simple Tense
Tell everything you know about the Past Simple Tense
Tell everything you know about the Future Simple Tense
How do we build the possessive case of nouns?
Tell everything you know about the degrees of comparison of adjectives
Explain the difference between the verbs
say / tell / speak
Tell everything you know about the modal verbs
can / may / could / should
Complete the list of rules
For students For teachers
1. To follow the rules 1. To be clever
Describe the picture :
Describe the picture :
Describe the picture :
Describe the picture :
6. Рефлексия.
Now please, I give you a table with the points about our Unit on the whole. Please, fill it in about yourselves.
I like I am indifferent I dislike
1) Learning new words
2) Revising grammar
3) Doing grammar exercises
4) Reciting poems
5) Singing songs
6) Discussing proverbs
7) Acting
8) Making projects
9) Listening to texts
7. Заключительный этап.
Выставление отметок с объяснениями.
Thank you very much for your work in this term.