Оксана Сержин
Инсценировка сказки «Little house», (подготовительная группа)
▼ Скачать +Заказ
Цель:
• способствовать раскрытию творческого потенциала, артистических способностей ребенка;
• учить обыгрывать инсценировки, направленные на диалогическую активность;
• формировать мотивы изучения английского языка.
Действующие лица:
Лягушка – a frog, мышка – a mouse, петушок – a cock, волк – a wolf, лиса – a fox, заяц – a hear, кот – a cat, свинья – a pig, медведь – a bear.
Публикация «Инсценировка сказки „Little house“, (подготовительная группа)» размещена в разделах
- Подготовительная группа
- Сценарии по сказкам
- Театр. Театрализованная деятельность
- Театрализованная деятельность. Сценарии
- Темочки
На сцену “выпрыгивает” лягушка.
A frog:
I am a frog (видит теремок, подходит)
Little house, little house. Who lives in the house? (стучится) Knock, knock.
(лягушка заходит в домик)
Идет мышка.
A mouse: Little house, little house.
Who lives in the house? Knock, knock (стучится)
A frog: Hello, I am a frog.
A mouse: Hello, I am a mouse.
A frog: Come in, please! (уходят за теремок)
(На сцене появляется петух, видит теремок)
A cock: Little house, little house. Who lives in the house? Knock, knock (стучится)
A frog, a mouse:
Hello, I am a frog .
Hello, I am a mouse. Who are you? (вместе)
A cock:
Hello, I am a cock.
A frog, a mouse: Come in, please. (Дети исполняют песню “Hello, can you clap your hands?”)
Hello, hello, can you clap your hands?
Hello, hello, can you clap your hands?
Can you stretch up high?
Can touch your toes?
Can you turn around?
Can you say “Hello”?
(На сцене появляется заяц)
A hare: Little house, little house. Who lives in the house? Knock, knock (стучится)
Children: Hello, I am a mouse.
Hello, I am a frog
Hello, I am a cock Who are you?
A hare: Hello, I am a hare
Children: Come in, please.
(На сцене появляется кошка)
A cat: Little house, little house Who lives in the house? Knock, knock.(стучится)
Children:
Hello, I am a mouse,
Hello, I am a frog,
Hello, I am a hare,
Hello, I am a cock. Who are you? (вместе)
A cat: Hello, I am a cat.
Children: Come in, please.
(На сцене появляется свинья)
A pig: Little house, little house Who lives in the house? Knock, knock.(стучится)
Children:
Hello, I am a mouse,
Hello, I am a frog,
Hello, I am a hare,
Hello, I am a cock.
Hello, I am a cat.
Who are you? (вместе)
A pig: Hello, I am a pig.
Children: Come in, please.
(На сцене появляется волк)
A wolf: Little house, little house Who lives in the house? Knock, knock.(стучится)
Children:
Hello, I am a mouse,
Hello, I am a frog,
Hello, I am a hare,
Hello, I am a cock.
Hello, I am a cat.
Hello, I am a pig. Who are you?
A wolf: Hello, I am a wolf.
Children: Come in, please.
(На сцене появляется лиса, танцует)
A fox: Little house, little house. Who lives in the house? Knock, knock. (стучится)
Children: Hello, I am a mouse Hello, I am a frog Hello, I am a hare Hello, I am a cock Hello, I am a cat.
Hello, I am a wolf Hello, I am a pig. Who are you? (вместе)
A fox: Hello, I am a fox.
Children: Come in, please.
(появляется медведь, видит терем, стучится)
A bear:
Little house, little house Who lives in the house?
Children: Hello, I am a mouse Hello, I am a frog Hello, I am a hare Hello, I am a cock Hello, I am a cat.
Hello, I am a wolf
Hello, I am a pig.
Hello, I am a fox Who are you? (вместе)
I am a bear.
Дети поют песню “Head, shoulders, knees, toes”.
Children: Come in, please! (Медведь заходит в теремок)
Герои выходят под музыку и представляются.
Good bye!(все дети)