Валиева Люда
Конспект занятия в ясельной группе «Зима»
▼ Скачать + Заказать документы
Воспитательница на видном месте устанавливает сюжетную картину.
В. Какое сейчас время года?
Д. Зима.
В. Как вы угодали?
(Ответы детей.)
В. Раст стут. Бёлёстыл нёй сыфтё. Зёххыл ис бирё мит. Адём скодтой сё хъарм дарёс. Сывёллёттё бырынц дзоныгъёй. У уазал.
Ныр та мын радзурут, чи цы кусы? Ёз нывмё кёсдзын н ёмё базондзынён уыцы сывёллоны кёнё сывёллётты.
Опишите, во что одеты и что они делают. Я должна их узнать из ваших слов. Дзурут иронау.
(Ответы детей.)
В. Ныр та Сослан радзурдзён иу сывёллоны тыххёй, ёмё цымё чызджытё базониккой уый нывы…
Темочки:
Оля, радзур иу сывёллоны тыххёй, ёмё йё цымё лёппутё ссариккой нывы…
(Выслушать ответы детей и обобщить их.)
4. Физкультминутка по желанию детей.
5. Чтение короткого текста.
Мадинайы кукла
Уыдис уазал зымёгон бон. Уарыд мит. Гыццыл Мёдинё скодта йё
хъарм дарёс, сёвёрдта дзоныгъы йё кукла ёмё ацыд уынгмё. Чызг суанг изёрмё фёхъазыд, стёй изёры сёхимё бацыд.
Кукла тёнёг дари къабайы басыд, нал гом кодтой йё цёстытё, йё сёрыл мит урс худау сбадт. Мёдинё йё уатмё куы бахаста, уёд кёсы, ёмё йё куклайы рустыл ёруадысты цёстысыгтё.
– Нана! Цёмён кёуы мё кукла? – батыхстис чызг.
– Чидёр ёй дари къабайы ахаста уынгмё. Ныссалдис уазалы ёмё кёуы, – загъта йын нана.
Джимиты Клар
Работа над текстом. Читать и по ходу переводить незнакомые слова: тёнёг дари къабайы басыд – в тоненьком шелковом платье замерзла; цёстысыг – слеза.
В. Замерзла – иронау – ныссалдис. Зёгъём иумё.
В. и Д. Ныссалдис.
В. Превратилась в лед – иронау – ныйих. Зёгъём иумё.
В. и Д. Ныйих.
Фарстатё : 1. Кукла цёмён куыдта?
2. Цы уыдис куклайыл дарёсёй?
3. Ды куыд бакодтаис?